20سال از تاسیس مرورگر اپرا – opera و طراحی اولین لوگو این برند می گذرد . در این سالها طراحی لوگو مرورگر اپرا opera دستخوش تغییراتی بوده است که در ادامه به آن می پردازیم .
طراحی لوگو اپرا Opera از همان ابتدا در سال 1995 بصورت حرفنماد طراحی شد و حرف O به عنوان کاراکتر اصلی در تصویر لوگو قرار گرفت . از آن پس در سال 2004 که لوگوهای برجسته روی کار آمده بودند این برند هم طراحی لوگو خود را با برجسته کردن و قطر دادن به حرف O تغییر داد . دوران طرح های برجسته به مرور زمان و در سالهای کوتاه به پایان رسید و طرح های فلت و تخت روی کار آمدند تا شرکت Opera در سال 2009 و 2013 طرح لوگو opera را بصورت فلت تغییر دادند . اما سال قبل ( 2015 ) این شرکت تغییر بیشتری در لوگو مرورگر خود انجام داد و حرف O بصورت حلقه ای و سه بعدی طراحی شد .
در تصویر زیر روند تغییر در لوگو Opera را در سال های مختلف مشاهده خواهید کرد .
طراحی لوگو اپرا Opera می تواند این معنی را داشته باشد که حلقه ی O هم حرف اول نام اپرا است و هم مجرای وب می باشد و می توانیم به تمام وب سایت ها با این مرورگر دسترسی پیدا کنیم .
مهمترین ویژگی طراحی لوگو Opera را میتوان سادگی آن دانست در سالهای قبل این لوگو بسیار ساده بود و سادگی یک اصل بسیار مهم برای طراحی لوگو حرفه ای است . اکنون هم این سادگی همراه شده با جذابیت بیشتر و طرحی سه بعدی .
باید دید در سال های آینده این لوگو دستخوش چه تغیراتی می شود .